Garantiarbete i badrum!

En knäckt kakelplatta i ett badrum har under hösten lett till en större utredning!

Det har visat sig att det saknas kakelfix bakom nedersta raden av kakel i badrummen och detta måste åtgärdas. Detta är ett garantiarbete som BoKlok Housing ansvarar för, och det är de som har valt ut hur felet ska åtgärdas och av vem.

Vi i styrelsen ska göra vad vi kan för att detta ska drabba våra medlemmar så lite som möjligt. De badrum som är drabbade måste dock åtgärdas för att garantin ska fortsätta gälla. Den som har ett badrum som berörs av felet men väljer att inte lämna tillträde för renovering får själv ansvara för detta vid eventuell försäljning av lägenheten senare.

De badrum som kommer åtgärdas är de som INTE bytte matta i badrummet hösten 2015. Alla badrum saknar troligen kakelfix bakom den kakelrad som var längst ner men i de badrum som bytte golvmatta sattes en ny kakelrad nedanför och denna stabiliserar den tidigare nedersta raden, och därför behöver de inte åtgärdas.

Åtgärden innebär att extra kakelfix trycks in under plattan nerifrån och tar mellan 4 och 8 timmar per lägenhet. Drabbade lägenheter informeras särskilt i ett annat meddelande, men det är bra om alla medlemmar känner till vad som hänt!

Den här informationen finns även i det senaste Blåviolbladet.