Sophantering

Föreningen har hämtning av hushållssopor och matavfall.

Föreningen har ett system för sophantering som ligger under mark. Det finns en behållare för matavfall och en för hushållssopor/restavfall. De två behållarna är tydligt märkta och ligger mellan hus 2 och 8.

Matavfall ska förpackas i papperspåsar och kommunen tillhandahåller. Påsar finns att hämta hämtas hos kommunen, t.ex. i Brohuset eller på Skällsta återvinningscentral. Det är viktigt att inget annat än matavfall läggs i de bruna behållarna, eftersom vi annars får betala mer för sophämtningen!

Upplands-Bro kommun ansvarar för sophämtning i kommunen. I vårt område är det Ragnsells som utför hämtningen.

Lämna inga andra sopor än hushållssopor och matavfall i eller vid behållarna! Papper, kartong, glas, metall mm lämnas på returpunkter eller återvinningscentralerna i kommunen. Returpunkter finns vid hörnet Begoniaslingan/Lejondalsvägen och vid Finnstaberg.