Trädgårdsskötsel

Vår stora trädgård sköter vi gemensamt. Det innebär att alla förväntas ta del i t.ex. gräsklippning och rensning av rabatter.

Föreningen köper sedan några år in hjälp med att rensa rabatter och häckar. Detta är en stor kostnad för föreningen och allt som du som medlem gör minskar den kostnaden och i förlängningen din avgift till föreningen. Gräsmattan klipper vi själva, den är lite för ojämn för att stora åkgräsklippare ska fungera.

Gräsklippare, häcksax och trimmer  samt övriga redskap för trädgårdsskötsel finns i gemensamma förråd. Kontakta styrlsen för att få reda på vilka som har nycklar.

Vid varje hus finns vattenslang för bevattning (vattna helst kvällstid). Under sommaren måste våra träd vattnas. Vid varje hus ska det finnas bevattningsspjut för träden, använd dessa så får träden vatten en bit ner i marken och klarar sig bättre.

Blomkrukorna i gångarna vattnas av medlemmarna.